Abitti 2:n kehitystiimi on kiinnostunut palautteista uuteen järjestelmään liittyen. Erityisen kiinnostuneita olemme tilanteista, jossa kokeen järjestäminen ei jostain syystä onnistu.

Saat Abitti 2:n käyttöön aina tarvittaessa apua Abitti-tuesta, jonka yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.

Kerro ongelmasta mahdollisimman tarkasti

Abitti-tuen ja Abitti 2 -kehitystiimin tehtävänä on ratkaista Abitti 2:n käyttöön liittyvät ongelmat ja kehittää järjestelmää siten, että ne eivät toistuisi. Mitä tarkemmin pystyt kuvaamaan vikasi, sitä nopeammin pääsemme ratkaisemaan ongelman.

  • Tilanne: Ilmenikö ongelma esim. koetta muokatessasi / kokeen aikana?
  • Kuormitus: montako osallistui kokeeseen ja montako koetta oli palvelimella?
  • Ohjelmistoversio: Naksu 2:n versionumero löytyy ohjelmaikkunan otsikosta ja palvelimen versionumero Naksu 2:n hallintasivulta tai valvojan näytön vasemmasta ylänurkasta. Kokelassovelluksen versionumero näkyy Tervetuloa kokeeseen -sivulla.
  • Tapahtumat: Mitä tapahtui? Mitä valvoja tai kokelas oli tekemässä? Mitä olisi pitänyt tapahtua?
  • Toistuvuus: Tapahtuuko ilmiö säännönmukaisesti, jos toistaa tietyt toimenpiteet?
  • Korjausyritykset: Yritittekö itse korjata vikaa jollain tavalla?
  • Lokitiedot, virheilmoitukset, valokuvat, videot: Millaista materiaalia sinulla on tapahtumista?
    • Jos sait virheilmoituksen, ota siitä kuva ja lähetä meille.
    • Jos Naksu 2 -ohjelma on käytettävissä, lähetä lokitiedot Abitti-tukeen klikkaamalla nappia. Ota talteen ohjelman antama tiedostonimi (esim. 2025-11-20_19-32-23.zip) ja liitä se vikakuvaukseen.
    • Jos sinulla on ilmiöstä valokuvia tai videoita, ne ovat yleensä arvokkaita. Jos ne eivät mahdu sähköpostiin, voit jakaa ne Abitti-tuelle pilvipalvelustasi. Voimme myös avata sinulle hakemiston, jonne voit siirtää aineiston.

Valmistaudu lisäkysymyksiin

Abitti-tuella on usein tarve esittää lisäkysymyksiä. Liitä siksi ongelmaraporttiin yhteystiedot henkilölle, joka voi kertoa lisää. Jatkoyhteydenotto voi liittyä ongelman yksityiskohtiin, tai Abitti-tuki voi pyytää sinua kokeilemaan jotain korjausta. Anna mieluiten sekä sähköpostiosoite että puhelinnumero, niin voimme auttaa tarpeen mukaan joko kirjallisesti tai suullisesti.