Abitti 2: Anna palautetta
Abitti 2:n kehitystiimi on kiinnostunut palautteista uuteen järjestelmään liittyen. Erityisen kiinnostuneita olemme tilanteista, jossa kokeen järjestäminen ei jostain syystä onnistu.
Saat Abitti 2:n käyttöön aina tarvittaessa apua Abitti-tuesta, jonka yhteystiedot löydät sivun alalaidasta.
Kerro ongelmasta mahdollisimman tarkasti
Abitti-tuen ja Abitti 2 -kehitystiimin tehtävänä on ratkaista Abitti 2:n käyttöön liittyvät ongelmat ja kehittää järjestelmää siten, että ne eivät toistuisi. Mitä tarkemmin pystyt kuvaamaan vikasi, sitä nopeammin pääsemme ratkaisemaan ongelman.
- Tilanne: Ilmenikö ongelma esim. koetta muokatessasi / kokeen aikana?
- Kuormitus: montako osallistui kokeeseen ja montako koetta oli palvelimella?
- Ohjelmistoversio: Naksu 2:n versionumero löytyy ohjelmaikkunan otsikosta ja palvelimen versionumero Naksu 2:n hallintasivulta tai valvojan näytön vasemmasta ylänurkasta. Kokelassovelluksen versionumero näkyy Tervetuloa kokeeseen -sivulla.
- Tapahtumat: Mitä tapahtui? Mitä valvoja tai kokelas oli tekemässä? Mitä olisi pitänyt tapahtua?
- Toistuvuus: Tapahtuuko ilmiö säännönmukaisesti, jos toistaa tietyt toimenpiteet?
- Korjausyritykset: Yritittekö itse korjata vikaa jollain tavalla?
- Lokitiedot, virheilmoitukset, valokuvat, videot: Millaista materiaalia sinulla on tapahtumista?
- Jos sait virheilmoituksen, ota siitä kuva ja lähetä meille.
- Jos Naksu 2 -ohjelma on käytettävissä, lähetä lokitiedot Abitti-tukeen klikkaamalla nappia. Ota talteen ohjelman antama tiedostonimi (esim.
2025-11-20_19-32-23.zip) ja liitä se vikakuvaukseen. - Jos sinulla on ilmiöstä valokuvia tai videoita, ne ovat yleensä arvokkaita. Jos ne eivät mahdu sähköpostiin, voit jakaa ne Abitti-tuelle pilvipalvelustasi. Voimme myös avata sinulle hakemiston, jonne voit siirtää aineiston.
Valmistaudu lisäkysymyksiin
Abitti-tuella on usein tarve esittää lisäkysymyksiä. Liitä siksi ongelmaraporttiin yhteystiedot henkilölle, joka voi kertoa lisää. Jatkoyhteydenotto voi liittyä ongelman yksityiskohtiin, tai Abitti-tuki voi pyytää sinua kokeilemaan jotain korjausta. Anna mieluiten sekä sähköpostiosoite että puhelinnumero, niin voimme auttaa tarpeen mukaan joko kirjallisesti tai suullisesti.